Niepubliczny Ośrodek
Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy
ul. Koszalińska 96A
78-230 Karlino
tel.: +48 94 721 64 26
tel. kom.: +48 512 471 721
e-mail: norew.karlino@wp.pl
Niepubliczna Szkoła
Specjalna Przysposabiająca do Pracy
ul. Koszalińska 96A
78-230 Karlino
tel.: +48 94 721 64 26
tel. kom.: +48 512 471 721
e-mail: norew.karlino@wp.pl
Kontakt:
Stowarzyszenie Integracji Społecznej
"DROGA"
ul.Koszalińska 96A
78-230 Karlino
tel. 502 252 364
lub 505 083 388
e-mail: droga.karlino@wp.pl
lub siuna1@poczta.onet.pl
Stowarzyszenie zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym dnia 01.08.2003 r. pod numerem 0000169329.
Numer konta bankowego:
61 1090 2646 0000 0001 0724 4738
Dogoterapia wykorzystywana jest w edukacji oraz rehabilitacji dzieci i młodzieży. Korzyścią płynącą z dogoterapii są bodźce sensoryczne, które stymulują zmysły i układ nerwowy. Kontakt z psem motywuje do aktywności fizycznej, co ułatwia proces rehabilitacji, pokonywanie lęków, kształtuje umiejętność wyrażania emocji oraz wzmacnia pewność siebie.
Alpakoterapię stosuje się w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, jako metodę wspomagającą procesy terapeutyczne. Bardzo ważną rolę w alpakoterapii odgrywa dotyk. Zabawy z alpakami, ich przytulanie i głaskanie, sprzyjają rozluźnieniu, uspokojeniu oraz wyciszeniu, łagodząc tym samym poczucie niepokoju.
Hipoterapia jako jedna z metod rehabilitacji, ma na celu usprawnianie i przywracanie zdrowia osobom zarówno z dysfunkcjami narządu ruchu, jak i niepełnosprawnym intelektualnie. Ponadto stwarza możliwości do wyeliminowania stanów organizmu powstałych w wyniku przebytych chorób i odniesionych urazów. Istotnym elementem jest tu bezpośredni kontakt z koniem – zwierzęciem łagodnym, przyjaznym i lubianym. Hipoterapia dla naszych podopiecznych prowadzona jest nieodpłatnie w szkółce jazdy konnej na terenie "RANCZA W DOLINIE" w Sarbinowie przez wykwalifikowanego instruktora rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia, p. Marka Szewczyka. Na jego posesji oprócz koni jest także kilka innych gatunków zwierząt - kozy, owce, króliki, psy i koty oraz ptactwo ozdobne.
Codziennie wszystkie zespoły rewalidacyjno-wychowawcze spotykają się na zajęciach prowadzonych metodą „Porannego kręgu” aby we wspólnocie budować poczucie bezpieczeństwa i rozwijać wszystkie zmysły. Jest to też czas wzajemnego poznawania się i nauki zachowań społecznych. Zajęcia każdego dnia prowadzi inny nauczyciel-terapeuta, dlatego też mimo ustalonego schematu, każdy „krąg” jest inny, nierzadko zajęcia są pełne baśni i niezwykłych wydarzeń. Czasami „odbywamy podróże” po świecie, po powrocie prowadzącego z dalekiej wycieczki, np. Francji, Turcji, Ukrainy. Wówczas doświadczamy smaków danego kraju, poznajemy różne zapachy, słuchamy charakterystycznej dla tego kraju muzyki i pląsamy w jej rytm. W czasie pięknej pogody zajęcia prowadzone są na świeżym powietrzu w otoczeniu przyrody.
Metoda ta daje możliwość tworzenia przez dzieci fantazyjnych wzorów, obrazów, mozaik za pomocą własnych dłoni przy użyciu farb glicerynowo-klejowych w różnych kolorach i arkusza papieru. W sytuacji, gdy dziecko ma mało sprawne dłonie, włączamy również elementy metody Dennisona – powstają wówczas „kreatywne bazgroły” wykonywane ze wspomaganiem.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Metoda Sherborne wykorzystywana jest przede wszystkim w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, ale także z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi, z nadpobudliwością ruchową oraz w terapii dzieci jąkających się. Metoda Ruchu Rozwijającego to system ćwiczeń ruchowych prowadzący do poznania własnego ciała, kształtujący związek osoby ćwiczącej z jej otoczeniem fizycznym, prowadzący do zauważania drugiego człowieka i do współdziałania w grupie oraz dzięki spontanicznemu kreatywnemu ruchowi dający możliwość swobodnej ekspresji. Podczas zajęć metodą Ruchu Rozwijającego dziecko poznaje więc swoje ciało i przestrzeń, która je otacza.